Sunday 15 January 2012

Catatan musim peperiksaan

Bismillah..

Catatan musim exam..

Dua minggu sebelum peperiksaan:
8 jam - ulangkaji
8 jam - urus diri, makan sembahyang, baca surat khabar, main internet, urusan lain
8 jam - tidor dan rehat.

minggu terakhir sebelum exam:
10 jam - ulangkaji
6 jam - urus diri, kurangkan main internet
8 jam - tidur dan rehat yg mantain.. Hehe

Study sorang-sorang je tahun ni.. Memang aku tak berapa gemar study ramai2 melainkan perlu. Aku memang dilahirkan suka sembang, nak wat macam mana. Ingat waktu sekolah dulu, kalau duk ramai2 belajar waktu prep, memang ade je benda nak sembang. Tapi waktu tu best, sebab sentiasa ade orang untuk ditanya..

Sekarang dah takde ramai kawan untuk study bersama. Memang berat rasanya peperiksaan penggal ni. Tapi sangat seronok bila dapat paham subjek yg berbulan2 aku tak faham. Rasa rugi sebab tak fahamkan awal2. Setiap tahun aku nak study dan fahamkan awal2, tapi tak pernah jadi. Kelas dan assignment menyebabkan aku malas untuk study awal2. Bile dah hujung2 ni, memang kena sabar sikitlah.

Mari melawan nafsu..

Sekian dari syuib0809

No comments:

Post a Comment